PRIVACY OPMERKING
Deze Privacy Verklaring (“Verklaring”) zet uiteen hoe OsaBus, een bedrijf gevestigd in Nederland, (in dit document gezamenlijk aangeduid als “Bedrijf”, “OsaBus” “wij” “onze” of “ons”) de privacy van uw persoonlijke informatie beschermt. Als u geïnteresseerd bent in wat wij doen met cookies en soortgelijke technologieën, bekijk dan onze Cookieverklaring.
We kunnen deze Verklaring van tijd tot tijd wijzigen, dus controleer hier of er updates zijn.
We bieden een reeks diensten aan met betrekking tot online grondvervoer, waaronder producten en diensten via onze eigen websites, mobiele apps, e-mails en sms-berichten (‘platforms’). We doen dit ook via de websites, sociale media en andere platforms van onze zakenpartners. Deze Verklaring is van toepassing op alle persoonlijke informatie die we verzamelen terwijl we deze diensten leveren, of wanneer u contact met ons opneemt via e-mail, live chat, telefoon of post.
Onze zakelijke partners moeten ook onze Privacy- en Cookieverklaring voor zakelijke partners bezoeken om te begrijpen hoe persoonlijke gegevens worden verwerkt als onderdeel van onze zakelijke relatie.
PERSOONLIJKE INFORMATIE
“Persoonlijke informatie” betekent informatie die u identificeert of redelijkerwijs kan worden gebruikt om u te identificeren en die wordt ingediend bij en/of verzameld en onderhouden door ons wanneer u een boeking maakt. Voorbeelden van persoonlijke informatie zijn uw naam, uw postadres en uw telefoonnummer.
Wanneer u een Boeking maakt via onze website, wordt u gevraagd om ons te voorzien van bepaalde informatie om ons te helpen een snelle service aan u te leveren. Deze informatie die wij verzamelen kan bestaan uit uw naam, leeftijd, geboortedatum en geboorteplaats en contactgegevens (e-mail, adres en telefoonnummer).
Daarnaast verzamelen we informatie van je computer wanneer je een van onze platforms gebruikt, zelfs als je geen boeking maakt. Dit kan uw IP-adres zijn, de browser en uw taalinstellingen. Er zijn ook situaties waarin we informatie over u ontvangen van derden of automatisch andere informatie verzamelen. Dit is een basisoverzicht van de informatie die we verzamelen. Wilt u meer weten?
PERSOONLIJKE INFORMATIE DIE U ONS GEEFT
We bewaren en gebruiken de informatie die u ons geeft. Wanneer u een boeking maakt, hebben we ten minste uw naam, e-mailadres, telefoonnummer, ophaal- en inleveradres en betalingsgegevens nodig. We kunnen ook vragen naar uw huisadres, vluchtnummer en geboortedatum en de namen van eventuele extra passagiers.
We zullen ook informatie van u verzamelen als u contact met ons opneemt (bijvoorbeeld telefonisch, per e-mail of via sociale media).
Na een Boeking kunnen we u vragen om een beoordeling en opmerkingen over uw ervaring om ons te helpen onze diensten te verbeteren en om ervoor te zorgen dat toekomstige klanten precies krijgen wat ze zoeken.
Er zijn ook andere manieren waarop u ons informatie kunt geven. Als u bijvoorbeeld met uw mobiele apparaat surft, kunt u uw huidige locatie met ons delen, zodat we u de best mogelijke service kunnen bieden. Om het gemakkelijker te maken, kunt u ook een gebruikersaccount aanmaken, waarmee u uw boekingen kunt bekijken en beheren en uw persoonlijke instellingen kunt opslaan. Het maakt het ook gemakkelijker om toekomstige boekingen te maken.
PERSOONLIJKE INFORMATIE DIE U ONS GEEFT OVER ANDEREN
Je kunt iemand toevoegen als extra passagier, of je kunt een boeking maken namens iemand anders, bijvoorbeeld een vriend, familielid of collega. Als je dat doet, zorg er dan voor dat die persoon weet dat je ons zijn of haar gegevens geeft en dat hij of zij akkoord gaat met de manier waarop wij met zijn of haar persoonlijke gegevens omgaan (zoals beschreven in deze Verklaring). Dit is uw verantwoordelijkheid.
PERSOONLIJKE INFORMATIE DIE WE AUTOMATISCH VERZAMELEN
Wanneer je een boeking maakt, registreren we op welk platform je die hebt gemaakt en hoe je op ons platform terecht bent gekomen (als je bijvoorbeeld vanaf een andere site bent gekomen).
Zelfs als je uiteindelijk niet boekt, kunnen we automatisch informatie verzamelen wanneer je onze platforms bezoekt. Dit kan uw IP-adres zijn, welke pagina’s u hebt bezocht, welke browser u gebruikt en informatie over klikken. Het kan ook gaan om informatie over het besturingssysteem van uw computer, de applicatieversie, taalinstellingen, apparaatspecifieke instellingen en kenmerken, en gegevens die uw apparaat identificeren.
Als je een mobiel apparaat gebruikt, kunnen we ook locatiegegevens verzamelen. En we analyseren en verwerken mogelijk basisgegevens met betrekking tot de apps die erop zijn geïnstalleerd (bijv. naam, beschrijving en categorie).
PERSOONLIJKE INFORMATIE DIE WE VAN DERDEN KRIJGEN
We kunnen ook bepaalde informatie over u verzamelen van sociale mediaplatforms, onze zakelijke partners, dochterondernemingen van de OsaBus.nl bedrijfsfamilie, filialen van Osa Travel (zie hier voor meer informatie) en andere derden. Bijvoorbeeld:
We werken samen met gelieerde zakenpartners om onze diensten op andere platforms aan te bieden. Wanneer u een boeking maakt op een van onze platforms, kunnen wij uw persoonlijke gegevens met hen delen, en zij kunnen uw persoonlijke gegevens met ons delen.
De transportserviceprovider die de diensten levert die u via onze platforms hebt geboekt, moet ons mogelijk informatie sturen met betrekking tot uw boeking – bijvoorbeeld als uw boeking leidt tot een geschil met de klantenservice.
Onze zakelijke partners kunnen ons ook informatie over u sturen die ons kan helpen om u promotionele informatie en advertenties te sturen.
We kunnen al deze informatie combineren met de informatie die u ons rechtstreeks geeft.
WAAROM VERZAMELEN EN GEBRUIKEN WE UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
a. We vragen je persoonlijke gegevens om je grondtransport te kunnen boeken (en al het andere dat je nodig hebt voor je boeking),
b. We gebruiken de persoonlijke informatie ook om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring krijgt wanneer u onze service gebruikt.
c. We gebruiken het ook om contact met je op te nemen en je te vertellen over onze nieuwste aanbiedingen en speciale acties.
d. Om onze service af te stemmen op jouw behoeften.
e. Om antwoord te geven op je vragen en je te helpen met de ondersteuning die je nodig hebt.
Dit zijn de belangrijkste redenen waarom we je persoonlijke gegevens verzamelen, maar er zijn ook andere redenen. Wil je meer weten?
HOE WE UW PERSOONLIJKE GEGEVENS GEBRUIKEN
We kunnen uw persoonlijke gegevens op de volgende manieren gebruiken:
a. Boekingen: Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens om uw boeking te maken en te administreren, en om de benodigde gegevens door te sturen naar het bedrijf dat uw grondtransport (of ander product of dienst) verzorgt, en de chauffeur die de Rit verzorgt. Dit omvat het verzenden van berichten met betrekking tot uw reservering, zoals bevestigingen, wijzigingen en herinneringen.
b. Klantenservice: Wij bieden u klantenondersteuning. Onze klantenserviceteams hebben uw gegevens nodig om u bijvoorbeeld te helpen bij het maken van een boeking of om te reageren op eventuele vragen die u hebt voor, tijdens of na uw boeking.
c. Klantbeoordelingen: We kunnen uw contactgegevens gebruiken om u een korte vragenlijst over uw boeking te sturen. Dit helpt ons om onze service en de service van onze zakenpartners te begrijpen en te verbeteren.
d. Accountfaciliteiten: Om het gemakkelijker te maken, kunt u een gebruikersaccount aanmaken op onze platforms. Hiervoor moet u ons uw persoonlijke gegevens geven en kunt u een aantal handige dingen doen. U kunt uw boekingen of andere aankopen beheren, profiteren van speciale aanbiedingen en uw persoonlijke instellingen en voorkeuren beheren. Het maakt het ook gemakkelijker om in de toekomst boekingen te maken.
e. Promotionele activiteiten: We gebruiken je persoonlijke gegevens ook voor marketingactiviteiten, waaronder mogelijk:
i. Contact met je opnemen per telefoon, e-mail of sms (afhankelijk van de contactgegevens die je ons hebt gegeven) met ons laatste nieuws, speciale aanbiedingen, kortingen en updates, inclusief informatie over onze producten en diensten (en/of die van onze groepsmaatschappijen of gelieerde zakenpartners). Je kunt je snel, gemakkelijk en op elk moment afmelden voor deze marketingcommunicatie – klik gewoon op de link “Afmelden” in een e-mail of andere communicatie, of bezoek onze Data Subject Request Portal.
ii. Contact met u opnemen per telefoon, e-mail of sms met informatie over producten die u niet in uw boeking hebt opgenomen.
iii. Het tonen van relevante aanbiedingen op onze platforms of op websites van derden, waaronder social media sites.
iv. Je uitnodigen om deel te nemen aan promotionele activiteiten (zoals verwijzingsprogramma’s of wedstrijden).
f. Met u communiceren: Er kunnen andere momenten zijn waarop we contact met je opnemen via telefoon, e-mail of sms. Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn, waaronder
i. Reageren op en afhandelen van verzoeken die je hebt gedaan.
ii. Je een herinnering e-mailen over een boeking die je niet hebt afgerond, om te zien of je hulp nodig hebt om dit te doen. We zien dit als een nuttige extra service omdat je dan verder kunt gaan met een boeking zonder dat je het grondtransport opnieuw hoeft te zoeken of alle boekingsgegevens helemaal opnieuw hoeft in te vullen.
iii. Je een vragenlijst sturen of je uitnodigen om je ervaring te beoordelen.
iv. Het sturen van ander materiaal met betrekking tot uw boeking, zoals hoe u contact met ons (of een ander bedrijf) kunt opnemen als u hulp nodig hebt tijdens uw boeking.
v. Het sturen van een overzicht van uw eerdere boekingen.
vi. Het sturen van andere administratieve berichten, waaronder tips, veiligheidswaarschuwingen, zelfs als u geen aankomende boekingen heeft.
g. Marktonderzoek: We kunnen u vragen om deel te nemen aan marktonderzoek. Alle aanvullende persoonlijke informatie die u ons geeft als onderdeel van dit onderzoek zal alleen worden gebruikt met uw toestemming.
h. Fraudeopsporing en -preventie: Om een veilige, betrouwbare service te bieden, gebruiken we je persoonlijke informatie om fraude en andere illegale of ongewenste activiteiten op te sporen en te voorkomen. Ook kunnen we persoonlijke informatie gebruiken voor risicobeoordeling en beveiligingsdoeleinden, waaronder het verifiëren van gebruikers en boekingen. Dit kan soms betekenen dat we bepaalde boekingen in de wacht moeten zetten.
i. Het verbeteren van onze diensten: We analyseren persoonlijke informatie om ons te helpen de functionaliteit en kwaliteit van onze online diensten te verbeteren en de hele gebruikerservaring te verbeteren. We zijn altijd bezig om het gebruik van onze platforms voor jou gemakkelijker en aangenamer te maken.
j. Klantbeoordelingen: Na uw boeking kunnen we u uitnodigen om de diensten die wij of onze zakenpartner hebben geleverd te beoordelen. Uw beoordeling helpt toekomstige klanten de juiste keuze te maken en helpt onze zakenpartners de diensten die zij aanbieden te verbeteren. Door een beoordeling in te dienen, gaat u ermee akkoord dat deze kan worden weergegeven, zoals uitgelegd in onze Algemene voorwaarden. Je kunt een beoordeling anoniem maken of gewoon je voornaam en land invullen.
k. Controle van gesprekken: We kunnen telefoongesprekken opnemen en/of andere medewerkers toestaan om mee te luisteren, om ons te helpen onze collega’s te trainen en ervoor te zorgen dat we consistent een service van topkwaliteit leveren. We verwijderen opnames automatisch na een bepaalde tijd, tenzij we een legitieme reden hebben om dit niet te doen (als we bijvoorbeeld denken dat er bewijs van fraude is).
l. Juridische doeleinden: Tot slot kan het in bepaalde gevallen nodig zijn dat we uw persoonlijke gegevens gebruiken om juridische geschillen te behandelen en op te lossen, voor regelgevende onderzoeken, om redenen van naleving of om ervoor te zorgen dat we onze algemene voorwaarden nauwkeurig toepassen.
Om uw persoonlijke gegevens op deze manier te verwerken, baseren we ons op de volgende rechtsgronden:
Uitvoering van een contract: Wij moeten uw persoonlijke gegevens gebruiken om een contract na te komen dat u met ons hebt gesloten. Wanneer je bijvoorbeeld grondvervoer boekt, moeten we je boekingsgegevens doorgeven aan het grondvervoerbedrijf en de chauffeur die de rit verzorgt, om ervoor te zorgen dat je grondvervoer op je wacht.
Legitieme belangen: We kunnen je informatie gebruiken voor onze ‘legitieme belangen’ (een term die van toepassing is op alles waarvan wij geloven dat het een essentieel onderdeel is van het effectief uitvoeren van ons bedrijf – terwijl we tegelijkertijd je rechten respecteren en de wet handhaven). Bijvoorbeeld om u te voorzien van de meest geschikte inhoud op onze platforms, waaronder onze e-mails en nieuwsbrieven; om onze producten en diensten te verbeteren en te promoten; en voor administratieve doeleinden.
Toestemming: We kunnen ons baseren op uw toestemming om uw persoonlijke gegevens in bepaalde omstandigheden te gebruiken, bijvoorbeeld voor direct-marketingdoeleinden. U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken via onze Data Subject Request Portal of door een e-mail te sturen naar info@osabus.com, onder vermelding van “Privacy” in de onderwerpregel.
HOE WIJ UW INFORMATIE VRIJGEVEN.
Er zijn een aantal verschillende zakenpartners geïntegreerd in de diensten die wij leveren en in bepaalde situaties kunnen wij uw persoonlijke gegevens met hen delen. In de meeste gevallen geven we je boekingsgegevens gewoon door aan de zakenpartners die ons helpen de dienst te leveren die je aanvraagt. We zullen je gegevens ook delen met andere derde partijen, waaronder betalingsverwerkers, reclamepartners, dochterondernemingen van de OsaBus.nl bedrijfsfamilie en filialen van Osa Travel en – in sommige gevallen – de autoriteiten. Dit zijn de belangrijkste redenen waarom we je persoonlijke gegevens delen. Wil je meer weten?
MET WELKE DERDEN DELEN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS – EN WAAROM?
Aanbieders van vervoersdiensten: De transportserviceproviders die verantwoordelijk zijn voor het leveren van uw grondvervoer en/of gerelateerde producten en diensten: Om uw boeking uit te voeren, moeten we de relevante gegevens doorsturen naar de transportserviceproviders die het grondvervoer en/of andere gerelateerde producten leveren waarom u hebt gevraagd. Deze gegevens kunnen bestaan uit uw naam, leeftijdsgroep, contactgegevens (e-mail, adres en telefoonnummer), geboortedatum en -plaats, vluchtnummer, ophaal- en inleveradres en eventuele voorkeuren die u ons tijdens de boeking hebt meegedeeld. Als er een geschil is over uw boeking, of een ander soort probleem met de klantenservice, kan het nodig zijn dat we de Vervoersdienstverleners informatie geven over het boekingsproces en het geschil dat kan ontstaan in verband met de boeking. Dit kan een kopie van uw boekingsbevestiging zijn, om te bewijzen dat er daadwerkelijk een boeking is gemaakt, evenals alle informatie met betrekking tot uw klacht. Houd er rekening mee dat alle informatie die u rechtstreeks verstrekt aan de aanbieders van vervoersdiensten die uw grondvervoer en/of aanverwante producten leveren, wordt opgeslagen en gebruikt in overeenstemming met hun eigen privacyverklaring(en) en algemene voorwaarden.
Onze zakenpartners: We werken samen met zakenpartners over de hele wereld. Sommige van onze partners bieden onze diensten aan of maken er reclame voor, en helpen onze andere zakenpartners hun eigen reisgerelateerde diensten aan te bieden en te adverteren. Deze zakenpartners kunnen ook de andere projecten van Osa Travel zijn, waaronder OsaBus.nl en OsaBus.nl en onze zusterbedrijven (Amber-Treansfers en OriginalTransfers.com). Dit kan betekenen dat hun diensten worden geïntegreerd in onze platforms. Wanneer u een boeking maakt op een van de platforms van onze zakenpartners, sturen zij ons een deel van de persoonlijke informatie die u aan hen hebt verstrekt. Op dezelfde manier kunnen we onze zakelijke partners een deel van de persoonlijke informatie met betrekking tot uw boeking sturen. Dit kan bijvoorbeeld zijn om hen te helpen hun bedrijf te analyseren of om hen te helpen hun loyaliteitsprogramma’s uit te voeren. Het kan ook zijn dat ze u dingen kunnen sturen zoals speciale aanbiedingen, maar alleen als u hiervoor toestemming hebt gegeven. Als de zakenpartner ondersteuning biedt aan de klantenservice, sturen we hen de gegevens over uw boeking die ze nodig hebben om u de ondersteuning te geven die u nodig hebt. In al deze gevallen is de omgang met uw persoonlijke gegevens onderworpen aan de privacyverklaringen van deze zakenpartners. Wanneer u een boeking maakt op de website van een zakenpartner, neem dan de tijd om hun privacyverklaring te lezen om te zien hoe zij met uw persoonlijke gegevens omgaan. Wanneer u een product of dienst van een van onze zakenpartners koopt, sturen we hen de persoonlijke informatie die ze nodig hebben om het product of de dienst te leveren. Tot slot kunnen we ook informatie over onze gebruikers uitwisselen met zakelijke partners voor fraudedetectie/-voorkoming, maar alleen als dit strikt noodzakelijk is.
Osa Travel : Lees hier hoe wij uw persoonlijke gegevens kunnen delen met de zusterbedrijven van Osa Travel.
Bevoegde autoriteiten: Wij kunnen uw persoonsgegevens delen met overheids- of opsporingsinstanties als wij daartoe verplicht zijn op grond van de wet (of een verordening die kracht van wet heeft). Dit omvat gerechtelijke bevelen, dagvaardingen en bevelen die voortvloeien uit juridische processen en strafrechtelijke onderzoeken. We kunnen uw persoonlijke gegevens ook vrijgeven indien dit strikt noodzakelijk is voor de preventie, opsporing of vervolging van fraude en andere criminele handelingen. En het is mogelijk dat we persoonlijke gegevens moeten doorgeven aan bevoegde autoriteiten om onze rechten of eigendommen, of de rechten of eigendommen van onze zakelijke partners, te beschermen en verdedigen.
Externe dienstverleners: We kunnen gebruik maken van externe serviceproviders om uw persoonsgegevens namens ons te verwerken en ons te ondersteunen bij het leveren van onze diensten. We kunnen ze bijvoorbeeld gebruiken om contact met u op te nemen, of om namens ons boekingsinformatie te sturen naar het bedrijf dat de dienst levert, of om aspecten van onze site, callcenters of marketingactiviteiten te beheren. We kunnen ook gebruik maken van externe dienstverleners voor marktonderzoek en fraudedetectie- en preventiediensten, waaronder antifraudescreeningdiensten. Deze derden zijn gebonden aan geheimhoudingsclausules en mogen uw persoonlijke gegevens niet voor andere doeleinden gebruiken.
Advertentiepartners: We kunnen je e-mailadres en andere persoonlijke gegevens delen met externe reclamepartners, zodat we ervoor kunnen zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt wanneer we onze diensten via externe bedrijfspartners op de markt brengen. We werken ook samen met advertentienetwerken van derden om diensten op andere platforms op de markt te brengen en met externe leveranciers die ons helpen onze eigen gegevens te analyseren. Al deze derden zijn gebonden aan geheimhoudingsovereenkomsten en mogen je persoonlijke gegevens niet voor andere doeleinden gebruiken. Voor meer informatie over gepersonaliseerde advertenties en uw keuzes: in onze Cookieverklaring.
Betalingsverwerkers en andere financiële instellingen: We werken ook samen met externe betalingsverwerkers om de betaling of betalingsgaranties te regelen. Als u (of de houder van de bankpas die is gebruikt om uw boeking te maken) verzoekt om een terugboeking, kan het nodig zijn dat we bepaalde boekingsgegevens delen met de betalingsverwerker en de relevante financiële instelling. Dit kan een kopie zijn van uw boekingsbevestiging of het IP-adres dat is gebruikt om uw boeking te maken. We kunnen ook informatie delen met relevante financiële instellingen als we dat nodig achten voor fraudedetectie en -preventie.
HOE MAKEN WE GEBRUIK VAN MOBIELE APPARATEN?
We bieden gratis apps aan voor verschillende mobiele apparaten, evenals versies van onze gewone website die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten en tablets. Deze apps verzamelen en verwerken je persoonlijke gegevens op dezelfde manier als onze andere platforms en stellen je ook in staat om lokaal grondvervoer te vinden op basis van je huidige locatie. Wilt u meer weten?
HOE MAKEN WE GEBRUIK VAN MOBIELE APPARATEN?
Als je ermee instemt, kunnen we ‘push’-meldingen rechtstreeks naar je mobiele apparaat sturen, zodat je geen belangrijke informatie over je boeking mist. En als u ons toegang geeft tot de locatie of contactgegevens van uw apparaat, kunnen we extra diensten leveren als u daarom vraagt. Je mobiele apparaat heeft instructies om pushmeldingen toe te staan en ons toegang te geven tot dit soort gegevens.
Om je een betere service en relevantere marketing te kunnen bieden, kunnen we gebruikmaken van zogenaamde ‘cross-device tracking’. Dit betekent dat we kijken naar de manier waarop u onze platforms gebruikt op meer dan één apparaat: we kunnen bijvoorbeeld gegevens van uw mobiele telefoon en uw computer thuis combineren. Dit is iets waar we al dan niet cookies voor gebruiken (voor meer informatie over cookies en vergelijkbare technologieën, zie onze Cookieverklaring).
Om ervoor te zorgen dat je in onze nieuwsbrief deals vindt die je waarschijnlijk interesseren, kijken we naar de zoekopdrachten die je maakt en de services die je boekt op meerdere apparaten nadat je je hebt aangemeld bij je gebruikersaccount. Als je niet wilt dat we dit doen, meld je dan af voordat je gaat browsen of meld je af voor onze nieuwsbrief.
Cross-device tracking kan ook betekenen dat wanneer je één apparaat gebruikt, je gepersonaliseerde advertenties te zien krijgt van veel verschillende bedrijven, gebaseerd op je activiteiten op gekoppelde apparaten. Het NAI (Network Advertising Initiative) zou dit moeten voorkomen als je je afmeldt voor het NAI-programma voor gedragsgericht adverteren (onze Cookieverklaring geeft je de link die je nodig hebt, onder “Het is jouw keuze: Opting in and opting out”). Let op: als je je gewoon afmeldt bij je gebruikersaccount, zal dit niet voorkomen.
WELKE VEILIGHEIDSPROCEDURES HANTEREN WIJ OM UW PERSOONLIJKE GEGEVENS TE BESCHERMEN?
Onze bedrijfssystemen en -procedures zorgen ervoor dat we alle redelijke stappen ondernemen om uw persoonlijke gegevens te beschermen en te beveiligen tegen misbruik of ongeautoriseerde toegang, in overeenstemming met de Nederland en Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. We hebben ook specifieke beveiligingsprocedures en -beperkingen (zowel technisch als fysiek) die de toegang tot en het gebruik van alle persoonlijke informatie die we in ons bezit hebben, beperken. Alleen geautoriseerd personeel heeft toegang tot persoonlijke informatie – en zij mogen dit alleen doen om specifieke, geautoriseerde redenen.
HOE GAAN WE OM MET DE PERSOONLIJKE GEGEVENS VAN KINDEREN?
We richten onze diensten niet op kinderen jonger dan 16 jaar. Voor kinderen jonger dan 16 jaar is het gebruik van onze diensten alleen toegestaan onder begeleiding van een ouder of voogd. In bepaalde situaties kunnen we informatie over kinderen ontvangen, bijvoorbeeld als onderdeel van een boeking of in verband met een geschil met de klantenservice. In dat geval verzamelen en gebruiken we die informatie alleen met toestemming van de ouder of voogd van het kind. We behouden ons het recht voor om alle informatie te verwijderen die we ontvangen van een kind dat jonger is dan deze leeftijd of zonder geldige toestemming van een ouder of voogd.
HOE KUNT U DE PERSOONLIJKE INFORMATIE DIE U ONS HEBT GEGEVEN CONTROLEREN?
U hebt, behoudens enkele wettelijke uitzonderingen, het recht op toegang tot, correctie of verwijdering van alle persoonlijke gegevens die wij over u bewaren en om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens. U kunt ons Data Subject Access Portal gebruiken om een van deze rechten af te dwingen. Als u dat doet, zullen we om meer informatie vragen om uw identiteit te bevestigen, om uw informatie veilig te houden en we zullen uw verzoek behandelen in overeenstemming met de toepasselijke Nederlandse wetgeving inzake gegevensbescherming. U kunt uw gebruikersaccount op elk gewenst moment bijwerken of verwijderen door u aan te melden op onze site.
Wanneer u een boeking maakt of een offerte aanvraagt, vragen we of u marketinge-mails wilt ontvangen. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden door te klikken op “unsubscribe” in een van deze marketinge-mails, of door uw e-mailvoorkeuren in uw gebruikersaccount bij te werken.
WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE VERWERKING VAN PERSOONLIJKE INFORMATIE OP ONZE PLATFORMS?
Osa Travel (handelend onder de naam OsaBus.nl) beheert de verwerking van persoonlijke informatie op haar platforms. Osa Travel is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, opgericht onder de wetten van het Verenigd Koninkrijk. Als u vragen, zorgen of opmerkingen heeft over onze praktijken of deze Privacykennisgeving, stuur dan een e-mail naar info@osabus.com, onder vermelding van “Privacy” in de onderwerpregel, en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.